A viadukt déli hídja. A filmbéli szerelvény ennek a közepéról zuhant le. Amit látunk, az bármely gépészeti vagy építőmérnöki iskola legelső éves anyaga: a rácsos tartó. A sok-sok kis háromszög adja a szerkezet stabilitását.
Ehhez már különösebb kommentárt sem kell fűzni. Már a régi rómaiak is ilyen boltíveket építettek. Latinból ered az ilyen építmények elnevezése: via + ductus = út + átvezetés.
A déli hídon nincs semmilyen járda, csak a csupasz vázszerkezet. Emiatt mindkét végén kerítéssel van lezárva.
Az északi hídon gyalogos és kerékpárút vezet keresztül. A kis bányasínt csak nemrég rakhatták le. Talán valaki matuskásat akar játszani? :-)
Induljunk el az egykori északi vágány nyomvonalán! A fehér betontömb a nehezebb gépjárművek (autók, teherautók) hídra jutását hivatott megakadályozni. Gyalogosan természetesen biztonságosan járható a híd.
Az ágyazatból már semmi nincsen meg, de a funkciójukat vesztett felsővezeték-tartóoszlopok még a vasúti forgalomra emlékeztetnek.
Bár láthatóan átalakították, az épület tájolása és az emeleti rész csalhatatlanul jelzi, hogy ez bizony egy gyönyörű, Bauhaus-stílusban épült műszaki épület volt eredetileg. Ebben volt elhelyezve a villamosított vasútvonal egyik alállomása, ahonnan az országos hálózatról történő betáplálást végezték.
A játék-sínpálya másik vége. Megtaláltam az egyetlen járművet is, ami ezen a vonalon közlekedik.
Ez pedig jól láthatóan egy K.u.K. stílusú, egykori vasutas szolgálati lakásoknak otthont adó épület.
A végig jól követhető nyomvonalon tovább haladva a jelenlegi faluház hátsó traktusához érkezünk. Csak a vakok nem ismerik fel, hogy ez bizony egy standard K.u.K. állomásépület vágányfrontja volt valaha. De bizonyságképpen bemutatok egy másikat, kicsit távolabbról:
Utolsó hozzászólások