Utolsó hozzászólások

  • ZöPö_: @David Bowman: Igen. A Berijev-Bartini VVA-14, ott van, amiről írtam a posztban. De sem KM, sem a... (2018.10.09. 18:20) Nagy ekranoplán poszt, 1.: Így írtok ti
  • David Bowman: @ZöPö_: Volt amelyik 6000m magasan is tudott repülni valami 500 Km/óval. (2018.10.09. 16:22) Nagy ekranoplán poszt, 1.: Így írtok ti
  • City Mouse: index.hu/belfold/2017/01/19/titokban_temettek_el_az_egykor_rettegett_elso_titkart_szegeden/ (2017.01.19. 11:07) Zadorov története
  • ZöPö_: @WLaci: bocs, nem válaszoltam neked. Tegnap kicsit(?) zaklatott voltam, a f*szbúkon is ment ez a c... (2016.05.18. 20:59) Puncsfagyi mellszőrrel
  • Petya7210: @ZöPö_: El fogadom. De ne mond már meg azt is, hogy hogy beszéljek, meg milyen az igényszintem. XD... (2016.05.18. 16:24) Puncsfagyi mellszőrrel
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Kapcsolat

Engedély

Creative Commons Licenc

2017.12.22. 23:00 ZöPö

Globemaster szelfi

   Ígérem, nem foglak hangzatos nevekkel, kódokkal vagy műszaki adatokkal untatni. Ha mégis igényelnéd, kattints bátran a linkeken! :-) 

   Az úgy volt, hogy tegnap az LKK jóvoltából eljuthattam a Pápai Bázisrepülőtérre (itt is, még egyszer: köszönöm!). A lelkiállapotomat valahogy úgy képzeld el, mint dr. Grantét a Jurassic Parkbéli első vizitje elején. Tudja, hogy valami hatalmasat fog látni, de amikor odaér és meglátja, maga sem hiszi el, hogy tényleg mekkora. A továbbiakban, bármily nehéz is lesz, igyekszem mellőzni az óriási, eszméletlen, bazi nagy, hombár és hasonló szakszavakat is. :-) Ott van először is a hangár. Jó, láttál már nagy épületet, de itt nincsenek szintek, ez belül üres! Az a valami, aminek ezt szánták, helyenként öt emeletnyi magas. És ennek van egy ajtaja, na jó, kapuja, amit ki-be nyitogatnak-csukogatnak, amikor azt a valamit beviszik vagy kihozzák.

1_00001.jpg

   Az oldalablakon át látszik is, hogy az a valami éppen bent van. Ott a farka. A függőleges vezérsík.

 Megáll velünk a busz az épület mellett, kiszállunk, belépünk az épületbe és akkor egyszerre csak elénk tárul EZ:

2_00001.jpg

190 centi magas vagyok és nem, nem guggoltam le a fenti kép elkészítése kedvéért. Ez bizony ekkora. Simán rohangálhatnék a hajtóművek alatt, nem verném be a fejem. Most már nem dr. Alan Grant vagyok, hanem Jónás a Cet előtt. Mert ez bizony be fog engem kebelezni, máris.

3_00001.jpg

   Nem tudom, hallani-e a bálna szívverését, ha melletted úszik el. A Globemasterét igen. Olyan gépcsarnok-hangja van. Amíg a gyomrában vagy, ha nem is zavaróan, de folyamatosan hallod. Ez a szerkezet él. És mivel azt ígértem, hogy nem lesznek sem műszaki adatok, sem válogatott jelzők a méretekre, csak egy példát hozok. Orville Wright 1903. december 17-i világelső repülése a repülőszerkezettel, a megtett távolsággal és az elért magassággal, mindenestül elfért volna ebben a raktérben. És ez a raktér elemelkedik a földtől és repül.

4_00001.jpg

   A belső lépcsőn úgy egy emelet magasságba kapaszkodva jutunk a pilótafülkébe. Avionika minden mennyiségben. Azon a repülő szerkezeten, amivel Louis Blériot 1909. július 25-én átrepülte a La Manche csatornát, egyetlen műszer volt. Nem titok, az olajhőmérsékletet mérte. Minden másra elegek voltak a pilóta érzékszervei.

5_00001.jpg

   Ez pedig kérem az impertinencia netovábbja. Szerzőnk, akit szolgálati ideje alatt honvédból is lefokoztak volna, ha lehet, és a B kategóriás jogosítványt is csak második nekifutásra volt képes megszerezni, beleült a kapitányi székbe. Szerencsére - mint az az előző képen is látható - a látogatásom alatt a glass cockpit egyik kijelzőjén folyamatosan világított a NO TAXI felirat, ezt tudomásul véve, hazafelé is busszal utaztam.

Szólj hozzá!

Címkék: fotó gépház utazás ferihegy katonaság repülőgép járművek


A bejegyzés trackback címe:

https://route66.blog.hu/api/trackback/id/tr7713519377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.