Utolsó hozzászólások

Címkék

Címkefelhő

Kapcsolat

Engedély

Creative Commons Licenc

2009.02.16. 10:00 ZöPö

Zaj, ártalom

Azt írja a Magyar Nemzet:

Óriásgépek a Balaton fölött?
2009. február 14. 06:00

 

Utas- és teherszállító óriásgépek fogadására alkalmas nemzetközi kereskedelmi repülőtér megépítéséhez kért engedélyt a környezetvédelmi hatóságtól az izraeli–svéd tulajdonosi hátterű BudaWest Airport Holding Vagyonkezelő Zrt. A cég a szentkirályszabadjai volt katonai repülőtéren, Balatonalmádi és Veszprém közvetlen környezetében tervez leszállópályát olyan hatalmas gépeknek, mint a Boeing 737-es vagy az Airbus 320-as, a légi folyosóval érintve a déli part, Siófok térségét is. 

A beruházókat láthatóan egyáltalán nem érdekli, hogy ezzel tönkretennék egy egész nyaralóövezet – a Balaton-part keleti fele, az egész északi part és Siófok – nyugalmát. A tanulmányukban ugyanis nyíltan bevallják, hogy a repülő monstrumok bizonyos területeken akár hetven-nyolcvan decibel fölötti zajt is okozhatnának, miközben két-háromszáz méter magasságban dübörögnének el a strandolók feje fölött.
 

(Kiemelések tőlem. ZP)

Hát, ez gyönyörű.

  1. A 737-es és az A320-as, mint óriásgép. No persze, a suliban hajtogatott papírrepülőhöz képest mindenképpen hatalmasak. Kár, hogy a szakmában valóban létező "óriásgép" kategóriát meg sem közelítik. Teátrális demagógiának azért jó a szöveg. Arra emlékeztet, amikor az előző rendszerben arról írtak a pártlapok, hogy "Tu-134-es óriásgépet vásárolt a MALÉV". Nyilván, ami a Dicsőségesben készült, az csakis óriási lehetett. Ami a szorgos munkában megfáradt magyar emberek feje fölött eldübörög, az is csak az emberevő Moloch lehet maga. Hogy amúgy a "légifolyosó" terminus technicus értelmezhetetlen szakmailag, arról most ne beszéljünk, a csajágröcsögei Sóvágó bácsi definíciója, miszerint "hát ahol a repellők húznak az égen" kis jóindulattal elfogadható. Persze nem mindegy, hogy műkő vagy metlachi borítja azt a folyosót, mert, ha azt is a göthös Gizi takarítja, mint a kultúr folyosóját, hát egy hét alatt az is sárga lesz a heráktól.
  2. Nylocvan decibel. Közbevetőleg: milyen boldog lettem volna, ha az órákon át felvonuló kedves Gój Motorosok csak 80 dB-lel terhelik a (lezárt) fél északi partot. Azzal a zajjal nem volt gondja a Magyar Nemzetnek. Nyilván nem mindenki végzett fizika szakon, így nem tudhatja, mennyi is az annyi. De mindenki használhatja az internetet, hogy rákeressen: zajszintek + dB Így kiderül, hogy a 80 dB bizony a "hangos beszéd" rettenetes kategóriája. Sóvágó bácsi Csajágröcsögén persze nem tudja, hogy mit jelent a 80 dB,  így, ha az Újság azt írja, hogy az dübörgés, máris elfogadhatatlannak fogja tartani. Pláne, ha vérszívó judeoplutokraták nemzetrontó repterére dübörög az a dobhártyaszaggató 80 dB. A motorosok, az más. Azok a mi fiaink. Meg hogy nekem szombat reggel kell  flexszel dolgozni, az is más. Úgy már csak a benzimnotoros fűnyíró marad vasárnap délutánra.

Ha a fentiekből valaki azt a következtetést vonja le, hogy támogatom a szentkirályszabadjai reptér nemzetközi légikikötővé bővítését, akkor sírva fakadok. Komolyan. Ha megnyitják azt a repteret, heti rendszerességgel lesznek ilyen gondok Balatonszabadi-Sóstón:

10 komment

Címkék: repülőgép vazze!


A bejegyzés trackback címe:

https://route66.blog.hu/api/trackback/id/tr63946070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrs.kunzoo 2009.02.27. 11:03:02

Szia! Úgy látom nagyon megfogott a 80 dB. :) Tényleg nem sok, de gondolj bele: egy petárda nem idegesít, de ha húszpercenként eldobnak egyet, az már idegesítő, reggel hattól este tízig 55-öt az meg őrjítő, ugyanis ennyi lenne a légtérforgalom naponta a már említett időközökben. Az óriásgépről meg annyit, hogy az An-26-os sem óriásgép, de éppen elég volt belőle hetente egy, mikor még katonai reptér volt Szentkirályszabadján. Mindenki a zajt helyezi előtérbe és a légszennyezésre nem gondol senki? Valószínűleg színtiszta levegő jön ki a hajtóműből amikor tolja neki a pilóta felszálláskor. Adja az ég, hogy ne legyen szükség kényszerleszállásra, mert akkor a kerozin bizony a Balatonban köt ki.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.02.27. 12:18:34

Khm... Fussunk neki még egyszer: "Ha a fentiekből valaki azt a következtetést vonja le, hogy támogatom a szentkirályszabadjai reptér nemzetközi légikikötővé bővítését, akkor sírva fakadok. " Hát akkor most sírok, zokogok. Amire ki akartam lyukadni, az az, hogy lehet ellenezni LHSA nemzetközi reptérré bővítését, de akkor alapos, nem ilyen nevetséges indokokkal tegyük. Mert az "óriásgép", a "légifolyosó" meg a "80 dB", az bizony nevetséges.

Nem tudom, honnan veszed a "reggel hattól este tízig" folyamatos forgalmat, lehet, hogy valaki leírta, de ennek szerintem nincs realitása, elég, ha Sármelléket megnézzük.

Az An-26-ot nagyon ne hozzuk összefüggésbe az A320-szal vagy a 737-essel. Nem ugyanannak a kornak a gyermekei, teljesen más technikák, a zajterhelésük nem összehasonlítható.

A légszennyezésről: szeretnéd inkább, hogy az az utasmennyiség, ami mondjuk egy 737-be belefér, inkább autóval jöjjön? Tisztában vagy egy A320 egy főre vetített környezetszennyezésével egy személygépkocsihoz képest?

Kényszerleszállásra pedig soha ne kerüljön sor, nincs olyan érvrendszer, hogy "inkább ott, mint itt".

És még egyszer: a fentieket nem azért írom, mert támogatom a nezetközi reptér tervét Szentkirályszabadján.

mrs.kunzoo 2009.02.27. 16:35:08

Honnan veszem a reggel hattól este tízig minden napot? Szentkirályszabadjai jegyző úr szóbeli tájékoztatásából, a mennyiséget pedig a reptérüzemeltető tervezett műveleti száma/365 nap (18500 körül van a tervezett műveletek száma).

Eddig sem volt annyi turista, hogy megfulladtunk volna a kipufogógáztól, ráadásul ez a gáz eloszlott a Balaton körül, most mi nyeljük be egészbe? Ha meg lenne annyi turista, Sármelléket nem kellene télen bezárni.

+ez a reptér elsősorban teher reptér lesz évi 10 ezer tonna forgalommal. Szerinted mennyi kamion kell ennyi áruhoz és ez a kamionforgalom mennyi károsanyag kibocsátással jár. A 8-as számú főút így is kész dugó, nyáron meg majd Balatonvilágostól Budapestig fog érni a kamionsor az M7-esen.
Egy szóval sem említettem, hogy te támogatod a repteret, csupán tényeket és feltevéseket közöltem.

Ismereteidet a www.kble.eu honlapon tovább bővítheted.

kunzoo 2009.02.27. 16:56:53

@ZöPö (inda):
Szervusz!
Itt élek. úgy nőttem fel, hogy reggeltől estig azoknak az átkozott helikoptereknek a zaját hallgattam reggeltől estig. Nagy megnyugvással vettem hogy a települések határozott nyomására elköltöztették a helikoptereket. Erre egy tál lencséért eladtuk a nyugalmunkat, leromboljuk a turizmusunkat!!!! Miért? Te ha választhatsz: melyik strandra mész? ahol repülőzúgást hallasz (180-500m. magasan érkeznek Almádi fölé), vagy azt amelyik felett csak madarak repkednek? Ugye hogy ha őszintén a szívedre teszed a kezed akkor az utóbbit választod! Hát akkor nem értem hogy szerinted más talán nem így fogja gondolni!???? Eddíg itthon "nyaralhattam", kiültem a kertbe egy sörre. Egyszer elment itt egy ilyen dög, pont kint voltam. HÁT NEM KÉREK BELŐLE!!!! A Szabadi repülőnapon mindenki megtapasztalhatta mekkora hangereje van ezeknek(jött egy MALÉV gép) és ez rendszeres lesz. Itt komoly ipar nincs, sok esetben nem is lehet (natura2000, b. felv. nemzeti park) Akkor a teherforgalom csak átmenőforgalom lesz, az utak már nem bírják így sem a terhelést. Cserébe rengeteg munkahely szűnhet meg az idegenforgalomban. A BALATON mint egység él a külföldiek szemében. Mikor Keszthelynél algás volt a víz, itt hiába volt tiszta, a turista nem jött mert "rossz a Balaton vize" Mikor tele volt döglött angolnával a déli part nem jöttek az északira sem mert "tele van a tó döglött hallal" Ha néhány vendéglős átvágta őket az árakkal, "a Balatonnál mindenkit átvágnak" Szerinted ha lesz aki majd panaszkodik az itteni zajra akkor mi fog elterjedni? Bizony bizony az, hogy "a Balatonnál nagy a zaj!" És az már mindjárt nem csak pár ezer ember, hanem egy régió problémája lesz!!! Majd költhetjük a milliárdokat "piárra" hogy nem is úgy van ám!

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.02.27. 17:00:55

Nem említetted, hogy én támogatnám a repteret, éppen csak meg akarsz győzni arról, hogy ez a reptér nem jó dolog. Hidd már el, hogy felesleges az igyekezeted. Rossz irányban rohamozol. :-) A Balaton-felvidék az ország legszebb része, a szívemnek legkedvesebb táj. Én még a gyalogos túristákra is kvótát szabnék, ha rajtam múlna, csak, hogy megőrizzem a környék érintetlenségét. (Tudom, illúzió.)

Megnézem a kedvedért a KBLE honlapját, de akkor kíméletlenül felhívom a figyelmet a hibákra-tévedésekre-csúsztatásokra. Áll az alku?

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.02.27. 17:04:09

@kunzoo: Na még egyszer leírom, NE GYŐZZETEK MEG ARRÓL, HOGY EGY NAGY FORGALMÚ REPTÉR KÁROS LENNE. Tudom, egyetértek vele.

Még egy ilyen komment és lezárom a postot, komolyan.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.02.27. 19:30:42

Elnézést kérek, egy kicsit elszaladt a ló az indulataimmal. Ne haragudjatok.

Azt értsétek meg, hogy amiről én beszélni akartam, az a Magyar Nemzet cikke és nem a szentkirályszabadjai reptér helyzete, még akkor sem, a a cikk de facto a reptérről szól. Mint balatonfüredi lokálpatriótának, nekem is fontos a Balaton nyugalma. De nem demagógia és csúsztatások árán. Egy képzeletbeli bíróságon az ilyen érveket öt másodperc alatt söpörnék a kukába.

Az a baj, ha ezt túlmagyarázom, már nem üt akkorát az eredeti szöveg. :-(

mrs.kunzoo 2009.02.27. 20:00:34

@ZöPö (inda): Szia! Én is indulatból írtam először, és megértelek. Sajnos az a baj a mai sajtóval, hogy megpróbálják felfújni a dolgokat, azaz a bolhából elefántot stratégiát követik. Most az egyszer örülök ennek, ugyanis 2006 ősze óta téma nálunk a reptér és mostanra jutott el arra a szintre, hogy az országos médiában is foglalkoznak - foglalkoztak vele. Sajnos nincs más esélyünk megvétózni az egészet jogi szempontból, mint a hogy belekapaszkodunk a zajszintbe. :(

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.02.27. 21:00:32

@Renchy: Épp a zajszint nem jó, mert a "80 dB" nevetséges. Összeszedem a gondolataimat, hogy mibe lehetne/kellene belekötni (szerintem) és írok erről külön.