Utolsó hozzászólások

Címkék

Címkefelhő

Kapcsolat

Engedély

Creative Commons Licenc

2009.01.13. 12:00 ZöPö

Pimp Up Your... FUG!

UPDATE: Tévedtem! Ez valójában nem is FUG. Kattints a részletekért!

Pimp Up Your... FUG!

 

Pimp Up Your... FUG!

Pimp Up Your... FUG!

Bizony, FUG. Mert ez, kérem tisztelettel, egy echte Ungarische D-442 típusú Felderítő Úszó Gépjármű, dagadjon a büszke honfikebel. Főleg a lányoké. Azt külön szeretjük, ha dagad. :-)
Ezt bizony eredetileg Magyarországon gyártották a hatvanas években a Rába Vagon- és Gépgyárban, Poór István tervei alapján, innen került úgy a Varsói Szerződés országaiba, mint néhány baráti arab diktatúrába is.
A négy jól látható, nagy kerekén kívül van neki további négy kisebb, úgynevezett mankókereke, amelyeket rossz terepviszonyok között egy hidraulika enged a talajra. Természetesen mind a nyolc kerék hajtott. Ha pedig kifut a talaj a lába kerekei alól, mert a Dunába vagy a Balatonba hajtunk vele, akkor az egész cucc szépen felúszik és két turbina hajtja, amúgy jet-ski módra. A „karosszéria” páncéllemez, amely sehol nem vékonyabb 10 mm-nél. Szerintem minden laktanyában volt legalább egy ilyen, a felderítőknél. Azok kemény fiúk voltak, kemény volt a kiképzésük, kemény volt a szolgálat, a felderítők nem cicóznak, tudta ezt mindenki. Közéjük magamfajta egyetemi előfelvettet (egeret, tápos csirkét) nem is engedtek. Amiért mégis irígykedve néztem őket, az a FUG volt. Mert egy ilyen nekem is nagyon kellett volna. Nem egyszerű terepjáró volt ez, hanem a Téged Bárhova Elvivő Csodagépezet. Ráadásul, lett lévén feldertőknek szánt jármű, lopakodó tulajdonságai is voltak. Kívülről meglepően csendes volt, pedig ugyanaz a Csepel motor és főegységek voltak benne, mint a közúti Csepel teherautókban is.
Hogy nem csak az én fantáziámat és birtoklási vágyamat mozgatta meg a verda, a mellékelt képek is bizonyítják. Ezt a példányt egy moszkvai vállalkozó szerezte meg magának, és nem egyszerűen restaurálta, hanem erősen fel is pimpelte. Nem csak a gyöngyházmetál fényezésre gondolok, hanem a belül bőségesen applikált cseresznyefa berakásos bőrkárpitra, a Lexus SUV-ról származó, szép fényes, amúgy teljesen értelmetlen gallytörőrácsra. (Utóbbi kicsit interferál is a FUG eredeti mellvédlemezével, amit úszás közben lehet kiemelni a jármű orra elé.) Az MP3, GPS és a DVD teljesen ismeretlen fogalmak voltak a hatvanas években. Akkoriban legfeljebb egy Vörös Szikra szalagos magnót, szextánst és egy 16 mm-es filmvetítőt lehetett volna azonos célra beépíteni.

Keleti kényelem
Keleti kényelem

Eredeti kapcsolók, műszerek
Eredeti kapcsolók, műszerek

MP3, GPS, DVD
MP3, GPS, DVD

Periszkóp
Periszkóp víz alatt haladás esetére de minek?

Utastér = motortér
A halk haladás titka: a motor is a páncélzaton belül, lényegében az utastérben lett elhelyezve. Lehet, mégse volt olyan jó a felderítőknek?

Zárható ablakok
Az ablakokat korrekt módon be lehet zárni, így soha nem tudod meg, kik s hogyan benderésznek épp odabent. :-)

A Totalcar cikke a FUG-ról

A FUG a magyar teherautók között

FUG videó:

4 komment

Címkék: szeged katonaság járművek


A bejegyzés trackback címe:

https://route66.blog.hu/api/trackback/id/tr64874983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Redcat 2009.02.02. 10:20:11

Nem vagyok egy pimpelős, de ez szép lett.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.02.02. 10:55:24

Az a gallytörő rács zavar engem egy picit, attól kapott egy halvány gagyisztikus árnyalatot a verda. :-)

andrasc 2009.04.04. 10:03:10

ez nem fug..... BRDM-2. a fug orra oldalt szögletes , és dizel ebben gaz-66 motor van . A periszkop meg valojában éjjelátó.
én tudom.. 18 honapot vezettem fugot. :))))

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.04.04. 11:17:23

Valóban nem FUG. Épp tegnap éjjel tettem fel a helyesbítést.