Utolsó hozzászólások

Címkék

Címkefelhő

Kapcsolat

Engedély

Creative Commons Licenc

2008.12.27. 12:00 ZöPö

Piszkos anyagiak a feketelistás Magyarországon

A kilencvenes évek elején úgy szocializálódtam az interneten, hogy a vezérelv a következő: a hozzáférést mindenki maga fizeti, a tartalom viszont ingyen van. Tudom, hogy e felett rég eljárt az idő, de mindezidáig tudtam tartani magam a fentiekhez. Az általam létrehozott weboldalakon, így ezen a blogon sem találhattatok soha fizetett reklámot (amíg csak lehetséges, ez így is marad, ha nem, majd költözünk) és mindeddig soha nem fizettem internetes tartalomért. Tegnap majdnem elvesztettem a szüzességem a második kérdésben. Évek óta fontolgattam, hogy befizetek egy szájtra, bár a fizetős tartalmat kisebb-nagyobb késéssel le lehet tölteni a fájlcserélőkről, ahogy a munkanélküliségem, tehát csóróságom idején letöltött filmeket az óta mind megvettem DVD-n, gondoltam, itt az ideje, hogy a jeles napon enmagam megajándékozandó, ebben a kérdésben is legalizáljam magam. Hitelkártyát kézbe, kattintsuk végig a „join” menüpontot… És szépen belefutottam a nagy, piros „letiltott kártya” feliratba. No, mipékfüle? A kártyám vadonatúj, még soha nem használtam, a netbankon ellenőriztem, a státusza rendben van, a limitnek még a nagyságrendje is többszöröse a vásárlásomnak (4.95 USD), hol a hiba? Nosza, írjunk csak a Consumer Supportnak!

Az alábbiakban - a személyes részletek mellőzésével - betűhűen idézem a levélváltásunkat.

From: CCBill Consumer Support <support@ccbill.com>
To: (...)
Date: Fri, 26 Dec 2008 08:40:20 -0700
Subject: Re: [ref#: 371870-372407] CCBill Web Support

Dear Customer,

We are in receipt of your order and would like to thank you for choosing to do business with CCBill.

Unfortunately, we do not accept credit cards from your country so we are unable to process your order. Please accept our apology for the inconvenience.

CCBill Consumer Support

1-888-596-9279 (U.S.)

1-888-906-0666 (International)

Open 24 hours a day; 7 days a week; 365 days a year

www.ccbill.com

*Please include previous correspondence when replying*

On 12/26/2008 5:03:24 AM, zoltai peter (...) wrote:
> Ip Address..: (...)
> Date Time...: 2008-12-26 05:02:44
>
> other
>
> Username:
> Password:
> Email: (...)
> Last Name: Zoltai
> Subscription ID:
>
> Description of Problem:
>
> I recently attempted to subscribe to (...). I've have been declined due
> to "Card Declined at Pre-Auth BC.." My card is a MasterCard, issued by
> CIB Bank Hungary. What is the problem?
>
> Best regards
> Peter Zoltai
>

 

Tetszik érteni? Egy: köszönjük, hogy velünk bizniszelsz. Kettő: dugd fel a hitelkártyád oda, ahova soha nem süt a nap. Mindegy, hogy egy nagy, nemzetközi (olasz, nem magyar) bank adta ki, a te országod hitelkártyáját mi nem fogadjuk el. Case closed.

Ezt már csak azért sem értem, mert van erre egy, az egész civilizált világban jól működő rendszer. Én megadom a hitelkártyám adatait, ők megpingelik a bankomat. Ha le tudják hívni az összeget, jóváhagyják a tranzakciót, én megkapom az árut vagy szolgáltatást és mindannyian elégedetten távozunk. Mi indokolja az országra (egy 100% EU-s, NATO-s, Schengenes, kutyafülés országra) szűrést?

Valaki homályosítson fel, léccilécci!

13 komment

Címkék: vazze!


A bejegyzés trackback címe:

https://route66.blog.hu/api/trackback/id/tr55843690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tilcsák Bea (törölt) 2008.12.27. 21:41:29

mert nem így működik...
nem a bankot pinglei, hanem az elszámoló központot.
az elszámoló központ lehet a mastercard vagy a gbc, náluk pedig kb naponta kb 3 esetben update a balance fájl.
ez persze az ő és a te problémád, a kereskedő minden esetben megkapja a pénzét.
valami hülye policy lehet az ok, valós okot nem látok így kívülről.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.12.27. 21:48:29

Jaj, drága Lukrécia, te jobban ismered a szisztémát, igen, elszámoló központ, Nagy Testvér, mit bánom én, de nekem ezt írták e-mailben: we do not accept credit cards from your country. Ez pedig valóban policy és nem balance probléma. A balanszomat most itt nyilvánosan nem írom meg, de ha akarod, neked megmutatom. :-) Legyen elég annyi, hogy több, mint öt dollár. :-))

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.12.27. 23:03:19

Ja, még valami. Ha megnézed, mit írtak pontosan, hát ott van, hogy még az autentikáció előtt utasították el a kártyát, tehát egészen biztosan a balance check előtt.

Tilcsák Bea (törölt) 2008.12.29. 06:46:52

egyszer rá fogok jönni, hogy mi az ok. valaminek kell lennie. mert pl a paypalnál szinte ugyanez van .

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.12.29. 09:56:59

Drága Lukrécia, te jobban ismered a protokollt, hogy mi történik, amikor rátenyerelek a "mehet" gombra. Én az éjszaka megvilágosodtam, vagyis éppen, hogy elbizonytalanodtam. Ezt írták a konfirmációs levélben, kétszer egymás után: "Card Declined at Pre-Auth BC.." Namármost, ha a BC balance checket jelent, akkor ez a mondat úgy is értelmezhető, hogy autentikáció ELŐTT csináltak egy balance checket és ott bukott el a tranzakció. Ez egyrészt egyértelműen rendszerhiba, hiszen bőven elég volt a della a számlámon, mérészt akkor viszont egyértelmű kamuzás volt az, hogy a kérdésemre azt válaszolták, hogy "we do not accept credit cards from your country ".

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.12.29. 10:32:41

Addendum: ahol tökéletesen működött/működik a kártyám: Amazon.co.uk, easyJet.com, megabus.com, Malév, magyar webáruházak.

Tilcsák Bea (törölt) 2008.12.29. 19:41:32

egyértelműen ország szerint szűrik, lehet, hogy a bc-kel együtt építették bele a pre-auth policyba. ezért mondtam, hogy ezt már a paypalnál sem értettem (ott pl mo-ról nem lehet egyenleget feltölteni, csak valami kacifántos módon).
ccbill-t nem ismerem, itt nincsen olyan kapcsolt bankkártyás megoldás, mint paypaléknál?

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.12.29. 22:43:39

Nemtom mijaza "kapcsolt kártya". Olyat lehet, hogy direkt utalok, a megjegyzésbe beírok egy általuk megadott kódot, aztán, ha megkapták, utána három napon belül, blablabla. Nem villanyoz fel a lehetőség, pláne, hogy a CIB netbankján kétszer annyi adatot kellene megadni az utaláshoz, mint amennyit a CCBill közöl velem. :-( Mindegy, ha nem kell nekik a pénzem, akkor szarjanak farfekvéses sündisznót, ennyi. Kis késéssel úgyis mindent le lehet tölteni ingyen.

Tilcsák Bea (törölt) 2008.12.30. 08:34:21

a pp-nál kapcsolni lehet kártyát, úgy, ahogy az online kártyás fizetésnél,de állandóra hozzákapcsolod, nem kell minden alkalommal megadni a kártyád számát. gyakorlatilag fizetésnél nem kell megadnod minden adatodat. de nem vagyok alájulva tőle, a "kapcsolás" 400 forint,nekem még a jelszóemlékeztetőre is vontak ismét 440-at, pedig erről sehol nem írnak egy szót sem.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.01.11. 10:48:27

No, valaki megfejtette. "BC" = blocked country. Tehát autentikáció előtt, az ország miatt utasították el. (Miért nem lehetett ezt emberi nyelven kiírni?)

Herb · http://herb.vorbis.hu 2009.01.11. 18:13:37

Nem, a BC az évet jelent, minuszban. ("Before Christ" vagy nemtudom. Kérem kapcsolja ki.)

Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.12. 20:49:21

dehát ezt meg is írták neked:
-"we do not accept credit cards from your country so we are unable to process your order"

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.01.12. 22:41:44

Persze, hogy megírták, de a "BC" jelentését nem tudtuk. Olvasd végig, "balance check" volt a tipp.