Utolsó hozzászólások

Címkék

Címkefelhő

Kapcsolat

Engedély

Creative Commons Licenc

2008.06.25. 14:55 ZöPö

Csugyesznaja tyehnyika

Azt írta SchF a Micsurin elvtárs járművei kommentjébe:"a sugárhajtóműves vonat hihetetlenül furcsán és talán kicsit félelmetesen néz ki!" Az ám, hát persze! Mert nem olvastad az épp 75 éve megjelenő Техника Молодежи-t! Abból megtudhattad volna, hogy mi a frankó. Nézd csak, 1971-ben címlapot szenteltek a reaktív hajtású vonatnak:

Техника Молодежи

Láthatóan komolyan gondolták. Ráugrasztottak a témára egy grafikust, aki némi eligazítás után amúgy artdekósan, sztrímlájnosan vászonra vetette az (elképzelt) jövő kötöttpályás járművének lendületes, nagyívű, gazdag koloritú pannóját. Enyhe költői túlzással még azt is hozzátette, hogy a vonat forszázzsal robog a síneken. Ebben nem zavarta az a tény sem, hogy meglehetősen kevés az olyan sugárhajtómű típus, amely 10-15 percnél tovább bírná az utánégető üzemmódot, pláne, hogy a kísérletben szereplő Jak-40 hajtóművek pontosan semeddig, ezt a képet ugye nem úgy kell értelmezni, hogy ez konkretén az a masina, amivel néhány őrült játszadozik odakint. Ez fantáziarajz. Majd lesz ilyen. Majd. Ha a Párt elhatározza, akkor megoldjuk.

Rajzolni, azt mindig nagyon tudtak. Csupa mosolygós, boldog, szép fiatal, mindannyian napsütötte, derűs, tiszta ipari környezetben. Mint a Техника Молодежи (az éppen 75 éves) címlapjain:

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: história járművek


A bejegyzés trackback címe:

https://route66.blog.hu/api/trackback/id/tr49538885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.