Utolsó hozzászólások

  • ZöPö_: @David Bowman: Igen. A Berijev-Bartini VVA-14, ott van, amiről írtam a posztban. De sem KM, sem a... (2018.10.09. 18:20) Nagy ekranoplán poszt, 1.: Így írtok ti
  • David Bowman: @ZöPö_: Volt amelyik 6000m magasan is tudott repülni valami 500 Km/óval. (2018.10.09. 16:22) Nagy ekranoplán poszt, 1.: Így írtok ti
  • City Mouse: index.hu/belfold/2017/01/19/titokban_temettek_el_az_egykor_rettegett_elso_titkart_szegeden/ (2017.01.19. 11:07) Zadorov története
  • ZöPö_: @WLaci: bocs, nem válaszoltam neked. Tegnap kicsit(?) zaklatott voltam, a f*szbúkon is ment ez a c... (2016.05.18. 20:59) Puncsfagyi mellszőrrel
  • Petya7210: @ZöPö_: El fogadom. De ne mond már meg azt is, hogy hogy beszéljek, meg milyen az igényszintem. XD... (2016.05.18. 16:24) Puncsfagyi mellszőrrel
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Kapcsolat

Engedély

Creative Commons Licenc

2008.03.24. 20:14 ZöPö

Biatorbágyi séta


A viadukt déli hídja. A filmbéli szerelvény ennek a közepéról zuhant le. Amit látunk, az bármely gépészeti vagy építőmérnöki iskola legelső éves anyaga: a rácsos tartó. A sok-sok kis háromszög adja a szerkezet stabilitását.


Ehhez már különösebb kommentárt sem kell fűzni. Már a régi rómaiak is ilyen boltíveket építettek. Latinból ered az ilyen építmények elnevezése: via + ductus = út + átvezetés.


A déli hídon nincs semmilyen járda, csak a csupasz vázszerkezet. Emiatt mindkét végén kerítéssel van lezárva.


Az északi hídon gyalogos és kerékpárút vezet keresztül. A kis bányasínt csak nemrég rakhatták le. Talán valaki matuskásat akar játszani? :-)


Induljunk el az egykori északi vágány nyomvonalán! A fehér betontömb a nehezebb gépjárművek (autók, teherautók) hídra jutását hivatott megakadályozni. Gyalogosan természetesen biztonságosan járható a híd.


Az ágyazatból már semmi nincsen meg, de a funkciójukat vesztett felsővezeték-tartóoszlopok még a vasúti forgalomra emlékeztetnek.


Bár láthatóan átalakították, az épület tájolása és az emeleti rész csalhatatlanul jelzi, hogy ez bizony egy gyönyörű, Bauhaus-stílusban épült műszaki épület volt eredetileg. Ebben volt elhelyezve a villamosított vasútvonal egyik alállomása, ahonnan az országos hálózatról történő betáplálást végezték.


A játék-sínpálya másik vége. Megtaláltam az egyetlen járművet is, ami ezen a vonalon közlekedik.


Ez pedig jól láthatóan egy K.u.K. stílusú, egykori vasutas szolgálati lakásoknak otthont adó épület.


A végig jól követhető nyomvonalon tovább haladva a jelenlegi faluház hátsó traktusához érkezünk. Csak a vakok nem ismerik fel, hogy ez bizony egy standard K.u.K. állomásépület vágányfrontja volt valaha. De bizonyságképpen bemutatok egy másikat, kicsit távolabbról:

2 komment

Címkék: fotó


A bejegyzés trackback címe:

https://route66.blog.hu/api/trackback/id/tr67394985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rollende Landstrasse 2013.10.28. 11:36:19

A Bauhaus stílusú épület nem forgalmi, hanem műszaki célú volt. Abban helyezték el a villamosított vasútvonal egyik alállomását (ahonnan az országos hálózatról történő betáplálást végezték). A "jól láthatóan K.u.K forgalmi épületben" csak szolgálati lakások voltak. A forgalmi tevékenység a felújított állomásépületben, az úgynevezett felvételi épületben volt.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2013.10.29. 13:49:25

@Rollende Landstrasse: KÖSZÖNÖM! Valójában dilettáns és laikus vagyok (bár ez nyilván kiderült :-)). Javítom!