Utolsó hozzászólások

  • ZöPö_: @David Bowman: Igen. A Berijev-Bartini VVA-14, ott van, amiről írtam a posztban. De sem KM, sem a... (2018.10.09. 18:20) Nagy ekranoplán poszt, 1.: Így írtok ti
  • David Bowman: @ZöPö_: Volt amelyik 6000m magasan is tudott repülni valami 500 Km/óval. (2018.10.09. 16:22) Nagy ekranoplán poszt, 1.: Így írtok ti
  • City Mouse: index.hu/belfold/2017/01/19/titokban_temettek_el_az_egykor_rettegett_elso_titkart_szegeden/ (2017.01.19. 11:07) Zadorov története
  • ZöPö_: @WLaci: bocs, nem válaszoltam neked. Tegnap kicsit(?) zaklatott voltam, a f*szbúkon is ment ez a c... (2016.05.18. 20:59) Puncsfagyi mellszőrrel
  • Petya7210: @ZöPö_: El fogadom. De ne mond már meg azt is, hogy hogy beszéljek, meg milyen az igényszintem. XD... (2016.05.18. 16:24) Puncsfagyi mellszőrrel
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Kapcsolat

Engedély

Creative Commons Licenc

2007.12.18. 23:00 ZöPö_

A spotterkedés nehézségei

Nemrég megpróbáltam rávenni Gen barátomat, hogy jöjjön ki velem a ferihegyi határba Regős Bengegúzzal a büdös banyát kergetni spotterkedni kicsit. Ő érdeklődése jeléül finoman elfintorodott: mi abban a kihívás?

Nos, megpróbálom érzékeltetni a saját képeimmel.

1) A sötét augusztusi éjszakai égbolton igen nehéz a lassan mozgó, kivilágított ojjektumok észlelése. (Ezek az ojjektumok harminc... háromszázezer litér okszigént vesznek ki a viszbül levegőbül, így magyaráz SZTAKI Árpi.)

G-TLEL (American Blimp A60+) (A képem elkészülte után pár nappal Budaörsön a szélvihar összetörte a G-TLEL-t, így hamarjában egy másikkal folytatták a promo-turnét: G-OLEL

 2) Egyes gépek igen hangosak, ami komolyan akadályozza, hogy szép, éles képet készítsünk róluk.

G-CVIX (Hawker Siddeley DH-110 "Sea Vixen")

3) Vannak olyan kriptoplánok (rejtverepülők), amelyeket nehezebb megpillantani, mint a jetit vagy a csupakabrát.

HA-ERO (Cessna 152)

4) Mindenki tudja, hogy mozgó célpontnak elé kell célozni, mivel a lövedéknek időre van szüksége eljutni a lőfegyver torkolatától a célpontig és ez alatt az idő alatt a célpont is mozog. Ugyanezért kell a fényképezőgéppel is a repülőgépek elé fókuszálni. Egyes ravasz repülőgépek azonban, amikor látják, hogy fényképezed őket, hirtelen alattomosan lelassítanak, így nehezítve, hogy eltaláld őket.

 HA-YFKC (Comet FK-12)

Különösen hajlamosak erre a nagy, ún. szélestörzsű repülőgépek:

HA-LHC (Boeing 767-300 ER)

Remélem, azért az itt bemutatott képeim mindenkit meggyőztek arról, hogy 20-30 év múlva én is ígéretes kezdő spotter lehetek.

6 komment

Címkék: fotó joke repülőgép


A bejegyzés trackback címe:

https://route66.blog.hu/api/trackback/id/tr82268796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltu (törölt) · http://www.estiskola.hu 2007.12.19. 00:55:56

ezt majd el tudod nekem szótagolva is magyarázni? mert nem értem. most akkor az van, hogy repcsiket fotóztál? vagy mi?

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2007.12.19. 11:48:28

OK, ké-ső volt, fá-radt vol-tál, nem vet-ted le az i-di-ó-ta hu-mo-rom. :-))

Igen, repcsiket fotóztam és k...a sz.r képek kerekedtek ki belőle. Na jó, azért bevallom, hogy a spotter képeim legalját válogattam ki, persze szándékosan: be akartam mutatni, mi a "catch" abban, hogy repülő cuccokat akar megörökíteni valaki. Nézd csak meg: ha a lastromjel/típus linkeken kattintasz, milyen kegyetlen jó képet csinált pl. kiskockás a Malév nagyvasról kb. ugyanabban a pillanatban (de mindenképp ugyanabban a percben), amikor én. A felvételek között egy viccen kívül, igazán nehezen fotózható van, a Sea Vixen (ötvenes évekbeli angol vadászgép), amely tényleg kegyetlen gyorsan mozgott, ráadásul nem előre kiszámítható módon (t.i. műrepült). Ennek ellenére az angol csajszi (egy LÁNY, baszki) milyen kib...ott jó képet kattintott róla.

SchF · http://blog.fschnell.net 2007.12.19. 14:36:56

ZöPö: Ha tudsz olyan helyet, ahonnan már "érdemes" fotózni és nem kell szaladnunk a biztonságiak elől (semmi kedvem a qrvanehéz cuccal, plusz álvánnyal rohanni) akkor kimehetünk valamikor egy nagy adag forró tea kíséretében.

A fotózás titka egyébként IMHO az lehet (nappal), hogy fotógép beb@sz manuálisba, rekesz 8-asra, távolság hiperfokálisra, aztán vagy kijátszod az időt manuálisan, vagy kérsz a gépedtől egy spot/középre súlyozott mérésű időautomatikát.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2007.12.19. 15:44:14

Ad1.: Kerítésen kívülről nem zavar(hat)nak sehova. Belülre meg nem megyek én sem, mert gyáva és törvénytisztelő vagyok.

Ad2.: Nem kell a meleg vizet feltalálni, itt: www.airportal.hu/ le van írva minden, melyik napszakban hová menj, milyen felszerelést vigyél.

Arra már én is rájöttem, hogy ha MINDENT a fényképezőgépre bízol, akkor csak az itt bemutatottakhoz hasonló sz.rokat kapsz eredményül. :-)) (Lásd a nagy képek EXIF tagjeit.) Majd rakok fel jól sikerült képeket is azért.

zsoltu (törölt) · http://www.estiskola.hu 2007.12.19. 19:41:53

ez a malévos, amit iván tesója repül, vagy ilyen?

mellesleg értem én. :) csak nem fogom fel.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2007.12.19. 20:27:10

Azt se tudtam, hogy iwán tesója pilóta. Majd megérdeklődöm.

Ha valamit nem értesz, kérdezz bátran ZP tanár úrtól. :-))) Vigyázat: az "az egészet nem értem", az nem kérdés, hanem kijelentés.