Utolsó hozzászólások

  • ZöPö_: Én kérek elnézést. (2014.08.26. 19:53)
  • Haas és Czicvarek: uncsi. (haas) ja. (czicvarek) (2014.08.08. 19:48)
  • Gabriella Lambsfreund: :'( (2014.07.29. 11:44)
  • ZöPö_: @Rollende Landstrasse: KÖSZÖNÖM! Valójában dilettáns és laikus vagyok (bár ez nyilván kiderült :-)... (2013.10.29. 13:49) Biatorbágyi séta
  • Rollende Landstrasse: A Bauhaus stílusú épület nem forgalmi, hanem műszaki célú volt. Abban helyezték el a villamosított... (2013.10.28. 11:36) Biatorbágyi séta
  • Utolsó 20

Régebben írtam

Címkék

Kapcsolat

Engedély

Creative Commons Licenc

2009.06.17. 06:00 ZöPö

Légifotózás a Duna-kanyarban

Felszállás Tökölről, alattunk a szovjet idők rekvizítumai
Felszállás Tökölről, alattunk a szovjet idők rekvizítumai

Az M6 és a Budafoki út csomópontja
Az M6 és a Budafoki út csomópontja

Az M6 és az M0 találkozása
Az M6 és az M0 találkozása

Népstadion, Parlament, Duna-korzó, Körszálló, János-hegy
Népstadion, Parlament, Duna-korzó, Körszálló, János-hegy

Petneházy Club Hotel
Petneházy Club Hotel

Törökvész út, Ferences templom
Törökvész út, Ferences templom

Ramada Plaza Budapest, (régebben Corinthia Hotel Aquincum), Lajos utca, Mókus utca, Kis Korona utca, Pacsirtamező utca
Ramada Plaza Budapest, (régebben Corinthia Hotel Aquincum), Lajos utca, Mókus utca, Kis Korona utca, Pacsirtamező utca

Hajógyári-sziget
Hajógyári-sziget

River Club a Népszigeten (az a bárka kicsit mintha túl mélyre merülne)
River Club a Népszigeten (az a bárka önjáró áruszállító hajó kicsit mintha túl mélyre merülne)

A Dunai Flottilla kikötője
A Dunai Flottilla kikötője

A Megyeri-híd
A Megyeri-híd

A Szentendrei-sziget északi cscücske, alattunk Tahitótfalu, háttérben Vác és a Naszály
A Szentendrei-sziget északi cscücske, alattunk Tahitótfalu, háttérben Vác és a Naszály

A dunakeszi part
A dunakeszi part

Motorcsónakok a Dunán
Motorcsónakok a Dunán

Célpontunk: a leányfalui strandfürdő
Célpontunk: a leányfalui strandfürdő

Második rácsapás, kicsit feljebbről
Második rácsapás, kicsit feljebbről

A szigetmonostori komp
A szigetmonostori komp

Absztrakt vonalak: bányató a Luppa-szigetnél
Absztrakt vonalak: bányató a Luppa-szigetnél

Az Omszki-tó a drótköteles vizisípályával (és persze a nudistákkal :-))
Az Omszki-tó a drótköteles vizisípályával (és persze a nudistákkal :-))

A budakalászi Cora a Soha-El-Nem-Készülő csomóponttal
A budakalászi Cora a Soha-El-Nem-Készülő csomóponttal

Az Észak-budai Fűtőmű kéménye
Az Észak-budai Fűtőmű kéménye

Hármashatár-hegy, mögötte a békásmegyeri lakótelep
Hármashatár-hegy, mögötte a békásmegyeri lakótelep

A Duna és a tököli beton (leszállni a szélirány miatt a túlsó végéről kellett)
A Duna és a tököli beton (leszállni a szélirány miatt a túlsó végéről kellett)


Mivel ők jelentkeztek be előbb leszálláshoz, nekik volt elsőbbségük, bennünket várakozó körre küldött javasolt az irányítás Tököl INFO

Ismét a betonon
Ismét a betonon

14 komment

Címkék: fotó repülőgép


A bejegyzés trackback címe:

https://route66.blog.hu/api/trackback/id/tr571190371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rgranc 2009.06.17. 15:20:23

A csudába, pedig én is kértem volna a házunk fényképezését Szigethalmon, ha már úgyis arról szálltatok le, valahol a fejünk felett... :))))

viricsi 2009.06.17. 22:26:31

Ejnye, no, a felvezetődben az a "leányfalusi" nagyon "báncsa" a szememet. :-)

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.06.17. 22:38:06

"A helytelen magyar beszéd nem csak roncsa, báncsa, hanem hasogassa is fülünket"- mondta a wannabe nyelvészprofesszor. :-)) Szerintem ez olyan, mint hogy van Pécsen, meg Pécsett, de cáfolj meg (ha tudsz)! :-)) De örülök neki, hogy más probléma nincs a posttal. :-P

Herb · http://herb.vorbis.hu 2009.06.18. 13:43:00

Igen, és sércse is a fülünlet.

rivera 2009.06.18. 14:32:37

Hi ZöPö,

Ha minden igaz lehetőségem lesz Győr körül egy hasonló fotózásra, te milyen obikat vittél fel? Milyen magasan voltatok?

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.06.18. 16:07:44

@rivera: Hahó! Egyetlen objektívet vittem magammal, ezt: www.kenrockwell.com/nikon/55-200mm-vr.htm Nekem nagyon kevés hely van a Cessnában (kövér vagyok) és ketten voltunk a pilótával, úgyhogy nemigen számíthattam segítségre sem. Az obi szerintem jó választás volt. A magasság 100 és 1000 méter között változott, a strand fotózásához voltunk alacsonyabban, de az adott témához(!) ez az obi még magasabban is elég lett volna. (Nézd meg bátran az EXIF tageket a képeken!)

rivera 2009.06.19. 00:53:13

Köszönöm a segítséget :) Nekem egyelőre 50mm a max ami van, azzal nem tudom érdemes-e felmenni.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.06.19. 06:55:24

@rivera: Viccelsz? BÁRMIVEL érdemes felmenni. :-)

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.19. 06:56:09

@rivera: repülni mindig érdemes! Nincs kompakt géped?

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.19. 06:58:00

Zöpö: repülős ismerős szerint fotózásra leginkább alkalmas idő a hidegfront utáni hajnal. Lehet benne valami: olyankor talán nem ennyire erős az a kékes pára.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.06.19. 08:38:34

@bécsi pszicho: Teljesen igaza van az ismerősödnek. Külső felvételekre, hacsak nem éppen a tűző nap bemutatása a cél, a "magic hour" a legalkalmasabb. Ha helikopterrel vagy gyengébb repülővel megy az ember, akkor külön érdemes a hűvösebb hajnalt választani. A múlt vasárnap fél négyes indulást nem én találtam ki, akkor lehetett menni, kész, ehhez alkalmazkodtam. Ehhez képest az eredmény egész elfogadható lett. (Tisztában vagyok vele, hogy nem "profi" munka.) A kékes derengésen sokat segített volna, ha felrakok egy UV vagy sky szűrőt, de hülye módon lent hagytam azt is, abból a megfontolásból, hogy úgyis csak lefelé fogok fényképezni. Hiba volt, belátom.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.19. 09:25:14

@ZöPö (inda): UV szűrő _szerintem_ ezen nem segít, hacsak nem jártál kb. 2000m felett... (lehet, hogy hülyeség, de én még azt olvastam, hogy valahol 2-3000m környékén kezdi az UV szűrő betölteni a valódi funkcióját - erre a kékségre _talán_ a polár lett volna a megfelelő eszköz)

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.06.19. 10:01:29

@bécsi pszicho: a cirkuláris polárszűrők általában UV-szűrők is egyben, nekem legalábbis ilyenek vannak (Hama, Soligor). Legközelebb kipróbálom.

rivera 2009.06.19. 13:47:13

Néhány évig sokat repültem és magára a repülés élményére nem vágyom semmilyen eszközön, viszont klassz légifotókra nagyon :) Kompaktom van de jó minőségű képeket szeretnék, az enyém meg arra nem igazán alkalmas. Mindenesetre megpróbálom megszervezni és meglátjuk mi sül ki a fix 50-es obival :D
süti beállítások módosítása